Η αποτελεσματικότητα και ο ρόλος των γλυκών πατατών
Oct 09, 2020
Οι γλυκοπατάτες περιέχουν μια ποικιλία θρεπτικών συστατικών που απαιτούνται από το ανθρώπινο σώμα. Κάθε 500 g γλυκοπατάτας μπορεί να παράγει περίπου 635 kcal θερμικής ενέργειας, που περιέχει 11,5 g πρωτεΐνης, 14,5 g ζάχαρης, 1 g λίπους, 100 mg φωσφόρου, 90 mg ασβεστίου, 2 g σιδήρου, 0,5 mg καροτίνης και βιταμίνης Β1, B2 C και νιασίνη, λινελαϊκό οξύ, κ.λπ. Η περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β1 και Β2 είναι 6 φορές και 3 φορές υψηλότερη από εκείνη του ρυζιού αντίστοιχα.
Η αποτελεσματικότητα και ο ρόλος των γλυκοπατάτων
1. Οι γλυκοπατάτες είναι καλές για την καρδιά
Οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε κάλιο, β-καροτένιο, φολικό οξύ, βιταμίνη C και βιταμίνη Β6. Αυτά τα 5 συστατικά βοηθούν στην πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων. Το κάλιο βοηθά την ισορροπία υγρών και ηλεκτρολυτών των κυττάρων του 39, διατηρώντας τη φυσιολογική αρτηριακή πίεση και την καρδιακή λειτουργία. Το β-καροτένιο και η βιταμίνη C έχουν αντι-λιπιδική οξείδωση και αποτρέπουν την αθηροσκλήρωση. Η συμπλήρωση του φολικού οξέος και της βιταμίνης Β6 βοηθά στη μείωση του επιπέδου της ομοκυστεΐνης στο αίμα, το οποίο μπορεί να βλάψει τις αρτηρίες και αποτελεί ανεξάρτητο παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις.
2. Οι γλυκοπατάτες έχουν αντιδιαβητικά αποτελέσματα
Οι ερευνητές στην Ιαπωνία διαπίστωσαν ότι οι διαβητικοί παχύσαρκοι αρουραίοι μείωσαν τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα τους κατά 26% και 60% μετά την κατανάλωση γλυκοπατάτας λευκού δέρματος για 4 εβδομάδες και 6 εβδομάδες, και διαπίστωσαν ότι οι γλυκοπατάτες μπορούν αποτελεσματικά να αναστέλλουν την αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο διαβητικό παχύσαρκο αρουραίους μετά από στοματική γλυκόζη. Υψηλός; Η κατανάλωση γλυκών πατατών μπορεί επίσης να μειώσει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων και των ελεύθερων λιπαρών οξέων σε διαβητικούς αρουραίους. Η έρευνα δείχνει ότι οι γλυκοπατάτες με λευκό δέρμα έχουν ορισμένα αντιδιαβητικά αποτελέσματα. Μια κλινική μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Βιέννης στην Αυστρία διαπίστωσε ότι οι ασθενείς με διαβήτη τύπου 2 που έλαβαν εκχύλισμα γλυκοπατάτας λευκού δέρματος βελτίωσαν την ευαισθησία στην ινσουλίνη και βοήθησαν στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα.
Η γλυκοπατάτα έχει χρησιμοποιηθεί από τους διατροφολόγους ως φαρμακευτικά και θρεπτικά ισορροπημένα τρόφιμα. Οι θερμίδες του είναι μόνο το ένα τρίτο των θερμίδων που παράγονται από το ίδιο βάρος ρυζιού και δεν περιέχει σχεδόν καθόλου λίπος και χοληστερόλη. Η κατανάλωση γλυκών πατατών είναι καλή για την υγεία του ανθρώπου και έχει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα απώλειας βάρους. Αλλά μην τρώτε πάρα πολύ γλυκοπατάτες ταυτόχρονα για να αποφύγετε την κοιλιακή δυσφορία, όπως καούρα, παλινδρόμηση οξέος ή φούσκωμα.
3. Η γλυκοπατάτα αποτρέπει το εμφύσημα
Ένα πείραμα σε ζώα στο Πανεπιστήμιο του Κάνσας στις Ηνωμένες Πολιτείες διαπίστωσε ότι οι αρουραίοι που καπνίζουν έχουν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Α και είναι επιρρεπείς σε εμφύσημα. ενώ οι καπνιστικοί αρουραίοι που τρώνε τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α έχουν σημαντικά χαμηλότερη συχνότητα εμφυσήματος. Γιατί ορισμένοι μακροχρόνιοι καπνιστές ζουν να είναι άνω των 90 ετών αλλά δεν αναπτύσσουν εμφύσημα, μπορεί να σχετίζονται με την καθημερινή τους διατροφή πλούσια σε βιταμίνη Α. Οι ερευνητές συνιστούν στους καπνιστές ή τους παθητικούς καπνιστές να τρώνε μερικές τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α, όπως γλυκοπατάτες κάθε ημέρα για την πρόληψη του εμφυσήματος.
